MISJA PRZEDSZKOLA
PRZEDSZKOLE WSPOMAGA I UKIERUNKOWUJE ROZWÓJ DZIECI ZGODNIE Z ICH WRODZONYM POTENCJAŁEM
I MOŻLIWOŚCIAMI ROZWOJOWYMI, WYPOSAŻA ICH
W WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI I POSTAWY, BY STALI SIĘ LUDŹMI WRAŻLIWYMI NA SZTUKĘ I OTACZAJĄCĄ RZECZYWISTOŚĆ
PRZEDSZKOLE DBA O ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO DZIECI
Zadanie główne:
„W zdrowym ciele zdrowy duch” – z Jackiem i Agatką dbamy o nasze bezpieczeństwo i higienę oraz rozwijamy tężyznę i sprawność ruchową, bo jak twierdził Janusz Korczak „Dorosłym się zdaje, że dzieci nie dbają o zdrowie; dzieci zupełnie tak samo jak dorośli chcą być zdrowe i silne”.
Cele:
- Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez rozwijanie indywidualnych zainteresowań i potrzeb dzieci, w tym potrzeby sukcesu.
- Stwarzanie warunków umożliwiających prawidłowy rozwój emocjonalny, w tym dbałość o zmysły i higienę układu nerwowego.
- Wspieranie aktywności dziecka, podnoszącej poziom odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego poprzez jego aktywne działania.
- Tworzenie sytuacji umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
- Wyrabianie bezpiecznych zachowań oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia przy udziale autorytetów np. służb ratunkowych i innych.
- Kształtowanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, radzenie sobie z porażkami oraz kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole.
- Kształtowanie umiejętności świadomego przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim oraz kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania w stosunku do osób nieznanych.
- Pogłębianie postaw prozdrowotnych oraz rozwijanie świadomości istnienia zależności pomiędzy prawidłowym żywieniem a zdrowiem.
- Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju.
- Uświadamianie dzieciom konieczności stosowania profilaktyki zdrowotnej poprzez wizyty kontrolne u lekarza i stomatologa, szczepienia ochronne itp.
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne, taniec oraz ruch na świeżym powietrzu.
- Tworzenie warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka, poczucia własnej wartości oraz odczuwania przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej i narodu.
- Kreowanie sytuacji umożliwiających krzewienie kultury, poznawanie wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina oraz kultywowanie zwyczajów i tradycji rodzinnych i narodowych.